Diari

Divendres 2 de febrer de 2018

A l'inici de la classe de hui s'ha donat lloc a la presentació de l'assignatura per part de Ricardo, on ha fet una xicoteta introducció al temari, que en aquest cas, era sobre els orígens de l'Internet.

A continuació hem visualitzat un vídeo sobre els orígens de l'Internet, i seguidament ha continuat amb l'explicació de diverses diapositives:

  • Web 2.0 (prèviament Web 1.0 i més tard, Web 1.5 que serien els blogs)
  • Eines Web 2.0: wikis (Wikipèdia, Wiispace, Pbwiki), blogs, agregadors de notícies, marcadors socials, serveis d'allotjament diversos (YouTube, Slideshare, Google Docs, Box...), eines diverses (Calendari Google), xarxes socials (Facebook, Tuenti, Ning, Spruz, Mixxt, Social Go, Twitter...).
  • Formació renovada i actualitzada del professorat, millora de la competència professional.
  • PLE's (Professional Learning Environment): propostes de treball: crear-se un compte de Twitter, creació d'un blog, etc.) 
Més tard hem aprés a crear un blog mitjançant la ferramenta de Blogger, i a fer entrades i modificacions en aquest, afegir gadgets, incloure etiquetes en les entrades i que apareguen on nosaltres escollim entre d'altres.

Finalment, ens ha demanat que per al pròxim dia afegim el nostre blog a l'apartat "Adreces dels blogs creats en l'assignatura" de l'assignatura a l'Aula Virtual.

Dimecres 7 de febrer de 2018

En aquesta classe el tema principal que hem tractat ha sigut el de llicències gratuïtes, més concretament  hem parlat sobre Creative Commons , es tracta d'una organització sense ànim de lucre dedicada a reduir les barrere legals per a compartir treballs. D'una  banda, per saber-ne més sobre aquesta, a més de l'explicació de les diapositives de l'Aula Virtual hem visualitzat un vídeo en anglés amb subtítols en espanyol que més tard haurem de tornar a visualitzar per fer la tasca sobre els tipus de llicències, la seua descripació i la icona.
D'altra banda vam debatir sobre la importància de plataformes com aquestes en la nostra professió com a docents, ja que podem publicar i compartir treballs elaborats per nosaltres protegintl-los de la seua venta amb el nom d'altra persona i així donar-los a conèixer a la comunitat educativa i a la societat en general.
Per tant, en aquesta lliçó hem practicat com descarregar les imatges o contingut multimedia que podem trobar en aquesta plataforma digital i a esbrinar si podem publicar-la o no al nostre blog segons els drets d'autor que hi puga tenir. En el meu cas vaig buscar imatges de Nova York a la plataforma de Flickr i vaig tenir la sort de que la imatge que vaig escollir sols tenia alguns drets reservats aleshores hem permitia publicar-la al blog (clica ací per saber-ne més sobre la imatge).

Divendres 9 de febrer de 2018

Aquesta sessió s'ha començat parlant del Personal Learning Environment (Entorn personal d'aprenentatge) i els  seus components, és a dir, e conjunt d'aplicacions o servicis  que una persona utilitza per a gestionar el seu propi procés d'aprenentatge. Els seus components són:

- Personalització
- Espai obert
- Flexibilitat
- Arquitectura descentralitzada
- Aprenentatge permanent.
- Aprenentatge entre iguals.

D'altra banda també hem parlat sobre les bases pedagògiques:

- Constructivisme: s'aprén a partir de la interacció social a partir de les nostres idees. Consta d'aprenentatge actiu.
- Construccionisme: s'aprén  més amb objectes per a pensar, és un procés que en el que exposem el que hem creat als demés.
Connectivisme: L'aprenentatge i el coneixement està en la diversitat d'opinions. L'aprenentatge és el procés de connectar nodes o fonts d'informació. El coneixment pot residir en dispositius no humans. La capacitat d'augmentar el coneixement és més important que el que ja se sap.

El mestre ens ha donat a conèixer una pàgina web en la que hi ha diverses eines o recursos tecnológics utilitzats de manera informal, per a l'aprenentatge i en la pràctica docent. Per arribar a aquesta pàgina ho hem fet mitjançant un lector de còdigs QR.

Més tard, el mestre ens ha demanat que escollim un tipus de llicència Creative Commons per al nostre blog de l'assignatura a través de la pàgina oficial.

A continuació hem aprés algunes nocions bàsiques del programa de creació i edició d'imatge GIMP i finalment hem creat un logotip i un patró per poder utilitzar-los de fons, editant-lo mitjançant algunes ferramentes que ens han permés girar la imatge i crear perspectiva. Adjunte ací la imatge.

Dimecres 14 de febrer de 2018

Per començar, a l'inici de la classe el professor ens ha demanat que pujarem la tasca de les llicències de Creative Commons al nostre drive, perquè així podiem pujar el pdf a l'apartat "Evidències d'acompliment" del nostre blog personal de l'assignatura.

A continuació, hem dedicat part de la classe a la pràctica del programa de GIMP, on hem creat ròtuls mitjçant les diverses ferramentes que conté el programa. En la primera pràctica hem aprés a realitzar un text en ruta sobre una imatge; aquest text està realitzat sobre una ruta que s'ha creat prèviament, i més tard l'hem contornejat amb un fons. En la segona pràctica hem realitzat un text adornat, i hem utilitzat la ferramenta de "ruido" a més d'elegir un contorn diferent, també li hem ficat un fons degradat.

Adjunte ací les imatges creades:

Pràctica text en ruta
 Berta Gallego Cantero


Pràctica text decorat
Berta Gallego Cantero

Per últim hem pujat les dos imatges a les respectives tasques de l'Aula Virtual.

Divendres 16 de febrer de 2018

La sessió de hui ha començat amb l'explicació de perqupe utilitzem el GIMP per a crear i editar les fotografies a l'aula, i és perquè es tracta d'un software lliure que pot ser utilitzat en qualsevol sistema operatiu i a més és un programa professional que ens permet moltes possiblitats.
A continuació, amb el programa GIMP hem realitzat dos pràctiques que més avant hem de pujar a l'aula virtual i a l'apartat d'evidències d'acompliment del nostre blog. La primera pràctica consistia en transformar una imatge a dibuix i en la segona pràctica havíem de canviar el fons de la imatge afegint un nou fons com incloent un fons d'altra imatge. Entre d'altres, les ferramentes que hem utilitzat eren les de color, filtres, i treball amb capes.
D'altra banda, destacar que la metodologia que s'ha utilitzat per impartir la classe es la Flipped Clasrrom, que es fonamenta en el treball autònom dels estudiants, en el nostre cas, hem realitzat les tasques manades mitjanánt les pautes i tutorials que ens han proporcionat al mateix temps que el professor ens guiava i ens resolia qualsevol dubte que poguerem tenir.


Pràctica de foto a dibuix
Berta Gallego Cantero



Pràctica trasformació imatge
Berta Gallego Cantero



Dimecres 21 de febrer de 2018

A l'inici de la classe s'ha dut a terme una introducció mitjançant una presentació de PowerPoint sobre algunes referències per a software lliure com GCompris per a jocs educatius, Tuxpaint i Gimp per a crear i editar gràfics, Audacity i Amarol per a reproduir arxius d'audio, VLC Media Player i Avidemux per a editar i reproduir videos, Virtual Dub i Capture Fox per a fer screencast; el sistema operatiu Linux, etc. Més tard hem parlat sobre Paint, i hem comentat que aquesta ferramenta tradicional ha quedat un poc antiquada, pero continua utilitzant-se.
Per continuar amb la dinàmica de la classe, hem començat a practicar amb el programa GIMP, i la primera pràctica que hem realitzat tractava de donar-li color a una plantilla del joc de l'oca mitançant la ferramenta de "Relleno" amb colors sòlids i patrons.



Pràctica editar dibuix digitalitzat
Berta Gallego Cantero

La segona pràctica que hem dut a terme ha sigut un poc més complexa, ja que a través d'un fons negre hem hagut de creat un eclipse mitjançant diferents capes, distorsions, difuminacions, etc.



Pràctica creació d'una imatge
Berta Gallego Cantero

Divendres 23 de febrer de 2018

Hem començat la classe parlant sobre el collage individual que hem fer com a tasca per a l'Aula Virtual per a evaluar el que hem ficat en pràctica amb el GIMP. També he parlat sobre el pròxim projecte que farem a classe, que es tracta d'una edició de video amb els grups que vam crear prèviament.
Posteriorment, hem realitzat un kahoot! per conèixer què és el model Flipped Clasroom, que és un model metodològic en els que durant la classe es practiquen i es consoliden els continguts adquirits en casa, prèviament els alumnes es preparen per a participar en les diverses activitats de classe i després es repasen i s'amplien els continguts consolidats.
És un model flexible en que els alumnes trien quan i com aprenen. Així mateix, també s'han exemplificat activitats per a Flipped Classroom per a abans, durant i després de la classe.

Parts de la classe:
- 0' Comença la classe
- 5' Evaluació inicial
- 5' discussió dels resultats
- 10' resposta a les preguntes dels alumnes (tant de classe com online)
- 15'treball en xicotet grup: repte, problema, investigació, projecte, assignació de tasques, rols i discussió...
- 10' discussió dels treballs en gran grup
- 10' joc sobre els continguts 

Qüestions prèvies:
- Llicències
- Protecció de dades
- Inclusivitat (DUA: Disseny Universal d'Aprenentatge)

Ferramentes per a treballar Flipped Classroom: videos, audios, discursos, diagrames... 
SOFTWARE: Openshot, VirtualBub.
ON LINE: YouTube, PowToon, Moovly.
SWCREENCAST: Screencastomatic, Audacity, Soundcloud, Ivoox.

Ferramentes per a realitzar qüestionaris:
VIDEOS INTERACTIUS: EDpuzzle, playposit, TEDEd.

D'altra banda també hem parlat sobre problemes que et pots trobar quan apliques el model de Flipped Classroom i els diferents tipus de Flipped Classroom.

Després de la presentació de PowerPoint en la que ens explicava el que hem explicat ací, hem continuat amb l'exercici de la creació d'una imatge.

Dimecres 28 de febrer de 2018

Hem començat la classe parlant sobre la videocreació que hem de fer com a tasca, i aquesta, consisteix en grabar un curtmetratge narratiu seguint els pasos del pdf d'instruccions que ens ha facilitat el professor. D'altra banda, s'ha parlat d'una ferramenta per crear-hi presentacions que s'anomena PowToon i el mestre ens ha explica't com crear-ne una a l'hora que ell en creava una per mostrar-la.
Més tard hem començat a crear-hi una  i a continuació ens ha explicat com exportar-la per aconseguir el codi HTML per poder compartir-ho al nostre blog de l'assignatura. Adjunte el meu resultat a la pàgina principal d'aquest blog.

Divendres 2 de març de 2018

A l'inici de la classe de hui hem visualitzat un vídeo sobre el projecte que hem de dur a terme, és a dir, un tutorial sobre com editar el curtmetratge narratiu.
A continuació, la mestra ens ha dit que continuarem amb la tasca del collage digital emprant les ferramentes del GIMP.
Per finalitzar, el  meu grup de treball i jo hem començat a gravat el curtmetratge.

Dimecres 7 de març de 2018

La classe de hui ha sigut molt pràctica ja que ens hem dedicat a la creació i l'edició del curtmetratge narratiu mitjançant la ferramenta de Openshot, que ens ha permès adjuntar els fragments de vídeo i àudio, i col·locar-los de forma que queden quadrats.

Divendres 9 de març de 2018

Hui hem començat la classe parlant sobre  el programa que utilitzarem per a l'edició del curtmetratge, és a dir, OpenhShot, i el mestre ens ha demostrat com tallar una part del vídeo amb la ferramenta de les tisores. Ricardo ens ha demanat que muntem la nostra presentació de PowToon sense el logotip de PowTiib que ix al final de la presentació a la plataforma de Moodle, per això hem de crear-nos un canal de YouTube i més tard, descarregar la presentació en mp4 i tallar-li el final. 

Dimecres 14 de març de 2018 

La sessió de hui ha començat amb la visualització dels collages de lliure edició que havíem de fer individualment com a tasca de l'assignatura. A continuació, Ricardo ens ha mostrat una pàgina web que s'anomena Canva, per crear una capçalera per al nostre blog de l'assignatura, no és necessari aplicar-la si alguns ja la tenim feta, però s'ha de publicar al blog com una entrada nova.

Dimecres 21 de març de 2018

Després d'una setmana de falles, tornem a les classes, i la lliçó d'avui ha començat amb l'explicació de Tanya sobre com crear una activitat amb una aplicació online que s'anomena Playposit. Es tracta de crear activitats a partir d'un vídeo que volem, o després de la lliçó basar-se en un vídeo que creguem que siga convenient. A més, hui s'havia d'entregar el curtmetratge narratiu, pots trobar-lo a l'apartat d'evidències d'acompliment.
La classe ha transcorregut amb la creació d'aquesta. Adjunte el resultat final en una entrada a la pàgina principal d'aquest blog.

Divendres 23 de març de 2018

La classe de hui ha començat amb la visualització de les presentacions que vam crear amb l'aplicació online de Powtoon. Seguidament hem creat un altre compte amb Playposit però aquesta vegada amb perfil d'estudiant, ja que amb Tanya el vam crear amb el perfil d'instructor. Més tard, hem visualitzat els videos que els altres companys han fet i hem de redactar-ho en un pdf i pujar-ho a l'Aula Virtual com a tasca.
Ja quasi per finalitzar la lliçó, Ricardo ens ha explicat com crear un formulari amb Google Drive.(convertir en test d'autoevaluació, publicar nota després de cada entrega, el enquestat pot veure les respostes incorrectes

Dimecres 27 de març de 2018

En la sessió de hui hem visualitzat els curtmetratges narratius a més de valorar-los. D'altra banda, quan s'exposava cada treball, el grup corresponent havia de explicar el procés de creació, amb els programes que s'han utilitzat i les tècniques emprades.

Dimecres 11 d'abril de 2018 

La classe de hui l'hem dedicat a la realització d'un qüestionari de Google Forms sobre la Setmana d'Activitats Complementàries. D'altra banda, la professora, Tanya, ens ha ensenyat a crear-ne un amb temàtica lliure, en el meu cas he creat un relacionat en l'assignatura de Coneixement del Medi, més concretament el tema dels éssers vius. A l'apartat del blog d'Evidències d'Acompliment es pot trobar l'enllaç per a realitzar-lo.

Divendres 13 d'abril de 2018

A la primera part de la classe de hui hem visualitzat i analitzat els videos que vam crear anteriorment a l'assignatura. També, s'ha dut a terme una explicació sobre les qüestions d'integració de les TIC en l'educació.

D'altra banda, hem utlitzat la ferramenta onlint TinEye Labs, on es poden crear collages en els que podem seleccionar la gama cromàtica i la temàtica. La web realitza una búsqueda mitjançat Flickr i selecciona imatges amb les característiques que hem indicat anteriorment. Ací està el meu resultat.



A continuació hem insertat un calendari amb events en el banner lateral del nostre blog. Per finalitzar la classe, hem dut a terme una recerca avançada amb Google responent a diferents criteris marcats. Podem observar el resultat d'aquesta en l'apartat d'Evidències d'Acompliment.

Dimecres 18 d'abril de 2018

La sessió de hui l'hem dedicat a la cració d'un marcador social amb l'aplicació online de Symbaloo, però per entendre millor aquesta ferrament i l'objectiu d'aquesta s'ha recordat el que era un PLE (Personal Learning Environment), és a dir, un entorn personal d'aprenentatge. Aquest marcador social l'hem creat per poder utilitzar-lo com un PLE, ja que es poden ficar les pàgines webs més recurrents en el món de l'educació, i que poden ajudar als nenes en la seua formació. En l'apartat d'Evidències d'Acompliment podeu veure el resultat.

Divendres 20 d'abril de 2018

Ricardo ha començat la classe de hui explicant la dinàmica del Webquest, i a continuació, n'hem creat un mitjançant la ferramenta Google Sites que apareix al Gopogle Drive. Cada un de nosaltres hem creat el mateix Webquest, basat en el rescpecte a la diversitat, per a servir-nos de guia per a elaborar el Webquest grupal sobre un tema de lliure elecció. Ací adjunte elmeu Webquest.
Dimecres 25 d'abril de 2018

Avui la classe ha estat diferent, ja que es tractava de la Setmana d'Activitats Complementàries, i aleshores, la sessió d'avui ha consistit en la visualització d'un capitol d'una sèrie que s'anomena Black Mirror, ja que era l'opció que vam triar prèviament entre les diferents opcions que ens oferir els professors. L'elecció d'aquesta sèrie és deguda a que en cada capítol es reflexiona sobre els diferents usos que fem de la tecnologia actualment i més concretament, el capítol que vam veure ens va fer reflexionar sobre la importància que tenen avuie en dia les reds socials en la nostra vida, fins al punt d'afectar-nos en la nostra forma de ser. 

Dimecres 2 de Maig de 2018

La sesssió de hui no s'ha dut a terme ja que la professora Tanya no podia assistir-hi per motius de salud, però a través del correu que ens va enviar per a avisar-nos de que no vindria ens va recomanar que ferem un cop d'ull al que es tenia previst fer en la classe de hui, és a dir, la ferramenta Popplet.

>És una ferramenta que està disponible per a IOS (iPhone) i per a Android, i serveix per a organitzar informació o idees d'una forma més gràfica, dinàmica i visual mitjançant mapes conceptuals, entre d'altres.

Divendres 4 de Maig de 2018

La sessió de hui ha començat amb una explicació teórica sobre què és la realitat augmentada, aquesta és molt pareguda a realitat virtual, però a diferència d'aquesta última, la realitat augmentada inclou informació, com per exemple, enllaços. Un altre exemple hi podria ser els codis QR, que es poden general fàcilment de forma online.

D'altra banda, hem parlat sobre la ferramenta Plickers, que ens permet realitzar qüestionaris als alumnes sense conexió a internet; cada alumne té una targeta amb un dibuix diferent, i segons les posicions de la targeta és una resposta o una altra. El professora, mitjançant l'aplicació Plickers escaneja les targetes per a veure les seures respostes amb el telèfon mòbil junt al nom de l'alumne. Aquesta activitat l'hem dut a terme a classe.

A continuació hem parlat sobre altres exemples de realitat augmentada, com són Eduloc i Wikiloc, que ens permet realitzar rutes i treballar amb mapes. 

Per finalitzar la classe, hem realitzat una ruta fora de la facultat, prenent diferents imatges d'allò que consideràvem com a punts seleccionats. Podeu veure el resultat a l'enllaç que es troba en el document sobre la tasca de geolocalització a l'apartat d'evidències d'acompliment.





Powered by Wikiloc


Dimecres 9 de maig de 2018


A la classe de hui hem parlat sobre la Webquest, i l'hem comparat amb la ferramenta de Symbaloo i ens ha donat algunes pautes sobre com realitzar la nostra unitat didàctica amb la Webquest. En aquesta, hem d'incloure la nostra rúbrica, per a poder donar feedback a l'alumnat, analitzant així, el resultat de la tasca en diferents nivells. Aquest material té l'objectiu de servir-nos com a soport de la metodologia que es portarà a terme en classe.

D'altra banda, hem treballat de forma grupal la nostra unitat didàctica; en el nostre cas hem elegit el tema del reciclatge.

Divendres 11 de maig de 2018 

La sessió de hui ha consistit en realitzar l'ultim projecte d'aquesta assignatura, és a dir, un póster interactiur mitjançant codis QR.

En el nostre cas, el póster està relacionat amb el tema de la nostra WebQuest, el reciclatge.

El póster és una cartolina amb el dibuix dels tres contenidors (groc, blau i verd) i baix d'ells penjarà un fil de llana amb codis QR impresos, que redireccionen a diferents recursos multimedia que ajudaran a una millor comprensió i explicació del tema que es tracta.

Aquesta és una forma interesant i eficaç d'aprendre nous conceptes a les aules del primària.

Dimecres 16 de maig de 2018

La classe de hui ha començat amb la realització d'un qüestionari sobre les ferramentes tecnològiques que ens envolten i la seua influència en el nostre aprenentatge.

Seguidament hem realitzat una reflexió personal sobre la nostra impressió de l'assignatura. Aquesta reflexió la podeu trobar en un entrada en la pàgina principal d'aquest blog.

D'altra banda, hem continuat amb la realització del nostre póster interactiu.

Divendres 18 de maig de 2018

Avui ha sigut l'última sessió del curs, i hem exposat els dos projectes que havíem realitzat, és a dir, la WebQuest i el póster interactiu. En el moment de la presetació s'havia d'explciar la temàtica del treball, la seua estructura i les diferents activitats que composaven el projecte.

La nostra WebQuest la podeu trobar en l'apartat d'Evidències d'Acompliment d'aquest blog, i ací baix, adjunte el nostre póster interactiu.













Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada